Bent u, het huidige Corona beleid ook zo zat?

Door Lip op dinsdag 8 december 2020 16:51 - Reacties (78)
Categorie: van allez en nog wat..., Views: 7.622

Bent u, het huidige Corona beleid ook zo zat? Het beleidsplan van het huidige (falende) Corona beleid, wat alleen maar bedacht kan zijn , door een stel bij elkaar geraapt zooitje infantielen. Heeft alleen oog voor het aantal besmette personen in Nederland.
Zoals menig ander, als het goed is al intussen weet. Is dit desastreus voor het economische beleid van Nederland. De rekening hiervan flikkeren voor het gemak over de schutting, zodat de volgende generatie de rekening kan betalen...
In "Beau" van 7 december 2020, presenteert Barbara Baarsma een goed doordacht manifest.
BEKIJK de HERHALING : Zeer zeker de moeite waard!
Lip,
Uw professionele prutser

Volgende: De zoektocht naar een budget LCD-TV voor €100 of minder 06-'12 De zoektocht naar een budget LCD-TV voor €100 of minder

Reacties


Door Tweakers user nst6ldr, dinsdag 8 december 2020 17:05

Ah, slim. Met controverse krijg je meer views.

Door Tweakers user Snuffel, dinsdag 8 december 2020 17:30

Wat, een kut, blog.
Om maar even, met komma's te, schrijven die totaal, misplaatst zijn.
En dan hebben, we het niet eens over, de inhoud.


Door Tweakers user i-chat, dinsdag 8 december 2020 18:49

Snuffel schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:30:
Wat, een kut, blog.
Om maar even, met komma's te, schrijven die totaal, misplaatst zijn.
En dan hebben, we het niet eens over, de inhoud.
haha :+ +10

Maar inderdaad, ik denk niet dat de FP ook maar enigszins gehinderd wordt door enige kennis van zaken. Want hoe zou de minister anders hebben moeten handelen? het hele land laten sterven door gebrek aan IC-bedden toen aan het begin van de crisis gewoon door het gebrek aan bedden mensen in hun eigen slijm laten stikken terwijl die het prima hadden kunnen redden met een 'beetje' hulp.

TJA die optie zou inderdaad (waarschijnlijk) het goedkoopste zijn, maar ik durf me af te vragen of die desondanks erg 'goed voor de economie' zou zijn.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 december 2020 18:53]


Door Tweakers user Znorkus, dinsdag 8 december 2020 20:16

Nee, ben het beleid niet zat - de mensen die afgeven op het beleid wel. En het mag wat mij betreft nog wat strenger ook totdat de vaccins volgend jaar breed beschikbaar zijn.

Door Tweakers user glashio, woensdag 9 december 2020 00:28

Geroezemoes O+

[Reactie gewijzigd op woensdag 9 december 2020 00:30]


Door Tweakers user Blokker_1999, woensdag 9 december 2020 06:51

De economie heet het elke 10 jaar moeilijk, gaat met ups en downs en soms eens een crash. Daar is niets nieuws aan. Ik snap dan ook de mensen niet die liever de gezondheidszorg zien crashen dan de economie.

En om dat even kracht bij te zetten met de grootste crissesen:
- In de jaren 70 had je de oliecrisis
- In de jaren 80 was er een kredietcrisis die doorliep tot in de jaren 90
- In die jaren 90 had je ook een Aziatische economische crash (waar Japan nog altijd de gevolgen van voelt)
- In de jaren 00 had je de .com bubble, 9/11 en alweer een kredietcrisis
- In de jaren 10 bleven we de gevolgen voelen van die kredietcrisis in 2008
- In de jaren 20 starten we met de COVID crisis

De economie redden? Waarom? Die gaat van crisis naar crisis. En telkens worden de rijken rijker en de armen armer en de middenklasse uitgedunt.

[Reactie gewijzigd op woensdag 9 december 2020 06:55]


Door Tweakers user Shamalamadindon, woensdag 9 december 2020 06:52

Ik ben het gebrek aan doortastende actie zat ja. Men is te bang om te zeggen, schaf kerstmis af dit jaar. Gegarandeerd dat we begin Jan weer omhoog gaan.

Door Tweakers user Andros, woensdag 9 december 2020 08:35

Snuffel schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:30:
Wat, een kut, blog.
Om maar even, met komma's te, schrijven die totaal, misplaatst zijn.
En dan hebben, we het niet eens over, de inhoud.
Lees deze blog, eens met de stem, van Trump, in je hoofd. Dan snap je, die komma's, een stuk beter ;)

Door Tweakers user himlims_, woensdag 9 december 2020 08:45

babbelen over filmpje maar daarvan de link niet plaatsen :?

Door Tweakers user Ionicawa, woensdag 9 december 2020 09:21

Ja, ik ben het beleid zat.
Ik ben het zat dat we al 9 maanden beroep doen op ons gedrag maar hier geen consequenties aan verbonden zijn.
Ik ben het zat dat een deel van de bevolking het kan verpesten voor de rest, nogmaals zonder consequenties.
Ik ben het zat dat de mensen die zich netjes aan de regels houden gestraft worden doordat andere mensen zich niet aan de regels houden.

Als het kabinet daadwerkelijk beroep wilt doen op ons goede gedrag, dan moeten er concrete consequenties zijn voor slecht gedrag. "Dreigementen" zoals "Als we dat niet doen dan komen er meer maatregelen" of "Als we dat doen dan krijgen we het virus niet onder controle" is alleen een straf voor de mensen die zich er wel aan houden, mensen die zich niet aan de regels houden trekken zich daar niks van aan.

Door Tweakers user mstoel, woensdag 9 december 2020 10:31

Andros schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:35:
[...]


Lees deze blog, eens met de stem, van Trump, in je hoofd. Dan snap je, die komma's, een stuk beter ;)
Dat is inderdaad ook het intelligentieniveau van deze blog

Door Tweakers user Yodocus, woensdag 9 december 2020 10:41

Ik ben, het zat dat mensen elkaar dwars gaan zitten. Dat iedereen tegenover elkaar komt te staan. Iedereen krijgt dezelfde beperkingen opgelegd maar slaat elkaar ermee om de oren. Vooral als er ongelijkheid dreigt. Ik ben het zat dat er nauwelijks sprake is van een open gesprek maar dat er van beide kanten onzin komt. Relativeren is er niet meer bij, polariseren des te meer.

Door Tweakers user rickboy333, woensdag 9 december 2020 11:49

Deze blog leest lekkerder met een Schultenbrau blikje in je hand en met de Jensen podcast op de achtergrond. Al helemaal in een warme, overpriced ''media=virus'' trui.

Of heb ik nu teveel inleef vermogen?

[Reactie gewijzigd op woensdag 9 december 2020 11:49]


Door Tweakers user onok, woensdag 9 december 2020 11:58

Het Coronabeleid faalt helemaal niet. Het doel van het beleid is om ervoor te zorgen dat de zorg niet overbelast raakt. En dat lukt, want als jij de tyfus krijgt, kun je gewoon direct opgenomen worden. Best wel fijn, toch?

Waarom reageer ik eigenlijk inhoudelijk?

Door Tweakers user bewerkers, woensdag 9 december 2020 12:08

Ionicawa schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:21:
Ik ben het zat dat een deel van de bevolking het kan verpesten voor de rest, nogmaals zonder consequenties.
Ik ben het zat dat de mensen die zich netjes aan de regels houden gestraft worden doordat andere mensen zich niet aan de regels houden.[...]
Als het kabinet daadwerkelijk beroep wilt doen op ons goede gedrag, dan moeten er concrete consequenties zijn voor slecht gedrag.
Ik ben blij dat u niet in de politiek zit zeg. Niemand verpest het voor anderen door geen maskers te dragen. Maskers, lockdowns en social distancing werken niet. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen gezondheid, niet die van anderen. Het is belachelijk dat grondrechten worden geschonden vanwege een virus die minder dodelijk is dan de griep. Mensen als u zijn het echte virus.

Door Tweakers user bewerkers, woensdag 9 december 2020 12:14

Znorkus schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:16:
Nee, ben het beleid niet zat - de mensen die afgeven op het beleid wel. En het mag wat mij betreft nog wat strenger ook totdat de vaccins volgend jaar breed beschikbaar zijn.
Ik ben mensen als u zat die al onze vrijheden willen afpakken omdat zij bang zijn voor een virus wat 99.98% overleeft.

Door Tweakers user kelwin123, woensdag 9 december 2020 12:21

Zat? Ja.

Waarom? Door deze crisis is het is mij duidelijk geworden dat het grote geld regeert. Niets anders. Ik doe niet meer mee aan het mondkapjesfascisme.

Door Tweakers user Znorkus, woensdag 9 december 2020 12:47

[url url="https://lip.tweakblogs.net/blog/19154/bent-u-het-huidige-corona-beleid-ook-zo-zat#r_261546" external=0]
Ik ben het zat dat een deel van de bevolking het kan verpesten voor de rest, nogmaals zonder consequenties.
Yeah. Het zou wel mooi zijn als van die mensen die zich langs je menen te moeten wringen in de supermarkt in plaats van even om te lopen gewoon door een drone of iets dergelijks, hoep, afgevoerd worden.

Door Tweakers user bewerkers, woensdag 9 december 2020 12:50

Znorkus schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:47:
[...]


Yeah. Het zou wel mooi zijn als van die mensen die zich langs je menen te moeten wringen in de supermarkt in plaats van even om te lopen gewoon door een drone of iets dergelijks, hoep, afgevoerd worden.
Ik zou het mooi vinden als ze mensen als u afvoeren door mensen in witte pakken. Bang voor een griepje.

Door Tweakers user Anoniem: 1031525, woensdag 9 december 2020 12:52

Ik ben het vooral zat dat een gedeelte van het volk weigert om zich een week of 4 aan het Coronabeleid te houden.

Door Tweakers user Znorkus, woensdag 9 december 2020 12:53

bewerkers schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:14:
[...]Ik ben mensen als u zat die al onze vrijheden willen afpakken omdat zij bang zijn voor een virus wat 99.98% overleeft.
Dat heeft weinig met angst te maken maar met wat mensen die op IC's wereldwijd werken te melden hebben: dat de boel zo ontzettend vol ligt dat de zorg platgaat als je niks doet. Maar je hebt even gemist hoe gemeen deze griep is geloof ik. Ik mag hopen dat je nog lang jong en naief zal blijven, en dat je niet persoonlijk of in je nabije omgeving eea van dichtbij gaat meemaken.

Door Tweakers user mcvos, woensdag 9 december 2020 13:33

i-chat schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:49:
[...]

Want hoe zou de minister anders hebben moeten handelen? het hele land laten sterven door gebrek aan IC-bedden toen aan het begin van de crisis gewoon door het gebrek aan bedden mensen in hun eigen slijm laten stikken terwijl die het prima hadden kunnen redden met een 'beetje' hulp.
Door in een vroeger stadium mondkapjes op meer plaatsen verplicht te stellen, eerder grootschalig te testen, en vooral het personeel van verpleeghuizen beter te beschermen.

Maar de regering kan niet alles doen; veel mensen weigeren hun eigen verantwoordelijkheid te nemen en gaan toch massaal feesten om dat virus verder te verspreiden. Daar moeten ze mee ophouden.

Door Tweakers user mcvos, woensdag 9 december 2020 13:40

Blokker_1999 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 06:51:
De economie redden? Waarom? Die gaat van crisis naar crisis. En telkens worden de rijken rijker en de armen armer en de middenklasse uitgedunt.
Precies. De economie gaat van crisis naar crisis omdat ze in de jaren 80 en 90 alles geliberaliseerd hebben waardoor het voor bedrijven aantrekkelijker werd om zich te richten op korte termijnwinsten die lange termijnproblemen opleveren. Wat maakt het uit dat je financieel product slecht gedekt is en enorme onzichtbare schuldren creeert, als die snelle geldjongens maar lekker op dure vakanties kunnen?

Door Tweakers user Tuupie, woensdag 9 december 2020 14:07

Ionicawa schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:21:
Ja, ik ben het beleid zat.
Ik ben het zat dat we al 9 maanden beroep doen op ons gedrag maar hier geen consequenties aan verbonden zijn.
Ik ben het zat dat een deel van de bevolking het kan verpesten voor de rest, nogmaals zonder consequenties.
Ik ben het zat dat de mensen die zich netjes aan de regels houden gestraft worden doordat andere mensen zich niet aan de regels houden.
Juist, precies dat. En zul je straks zien, dat als deze crisis/pandemie voorbij is, deze mensen met de grootste mond voorop lopen. Want ze hebben het zo goed gedaan en iedereen moet rekening met hen houden omdat ze het toch zo zwaar hebben gehad het afgelopen jaar.

Door Tweakers user bewerkers, woensdag 9 december 2020 14:27

Znorkus schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:53:
[...]


Dat heeft weinig met angst te maken maar met wat mensen die op IC's wereldwijd werken te melden hebben: dat de boel zo ontzettend vol ligt dat de zorg platgaat als je niks doet. Maar je hebt even gemist hoe gemeen deze griep is geloof ik. Ik mag hopen dat je nog lang jong en naief zal blijven, en dat je niet persoonlijk of in je nabije omgeving eea van dichtbij gaat meemaken.
Men kan altijd met enge anekdotes komen, maar dat maakt het niet een statistisch gevaarlijk virus. Ziekenhuizen staan leeg. Onder de 70 jaar is het veel minder dodelijk dan de griep. Inmiddels hebben 2 mensen in mijn omgeving het gehad. Eentje kan momenteel niet ruiken (erg vervelend met thanksgiving), de ander had geen symptomen.

Door Tweakers user Anoniem: 310408, woensdag 9 december 2020 14:44

bewerkers schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:08:
[...]
Maskers, lockdowns en social distancing werken niet. ..... Mensen als u zijn het echte virus.
Wat een giftige en domme reactie. We kunnen slechts hopen dat je absoluut geen contact hebt met kwestbare mensen want jouw 'mening' kan voor hen dodelijk zijn.

Of je bent gewoon een trol, dat kan ook.

Door Tweakers user MikeOO, woensdag 9 december 2020 15:28

bewerkers schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:27:
[...]


Men kan altijd met enge anekdotes komen, maar dat maakt het niet een statistisch gevaarlijk virus. Ziekenhuizen staan leeg. Onder de 70 jaar is het veel minder dodelijk dan de griep. Inmiddels hebben 2 mensen in mijn omgeving het gehad. Eentje kan momenteel niet ruiken (erg vervelend met thanksgiving), de ander had geen symptomen.
Dus de 2 mensen zijn representatief voor de gehele wereld en hoe mensen erdoor geraakt worden. Het Is toch allang bekend dat het per persoon verschilt. Sommige hebben nergens last van en anders zijn er helaas niet meer.

Juist door die houding van het stelt niets voor krijg je dus problemen. Als iedereen er nou vanuit zou gaan dat het virus iedereen even hard raakt dan zijn kleine aanpassingen in de omgang al een hele verbetering.

Ziekenhuizen staan leeg? Geen idee waar je die info vandaan haalt.

Je kop in het zand steken noem ik dat zelf. Als je dat maar volhoud en blijft roepen is er niets aan de hand, tot iemand in je omgeving wel zwaar geraakt wordt.....

Door Tweakers user NightFox89, woensdag 9 december 2020 15:51

bewerkers schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:08:
[...]


Ik ben blij dat u niet in de politiek zit zeg. Niemand verpest het voor anderen door geen maskers te dragen. Maskers, lockdowns en social distancing werken niet. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen gezondheid, niet die van anderen. Het is belachelijk dat grondrechten worden geschonden vanwege een virus die minder dodelijk is dan de griep. Mensen als u zijn het echte virus.
Ik ben net zo blij dat jij het niet voor het zeggen hebt, dan zouden we hier Amerikaanse taferelen hebben en hadden we nog veel meer doden.

Door Tweakers user Gormenghast, woensdag 9 december 2020 16:05

bewerkers schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:50:
[...]


Ik zou het mooi vinden als ze mensen als u afvoeren door mensen in witte pakken. Bang voor een griepje.
Vertel dat maar even tegen mijn manager die drie kennissen (waarvan twee onder de vijftig) aan Covid 19 heeft verloren. Of tegen een andere collega die twee weken op de intensive care heeft gelegen en het ternauwernood overleeft heeft. Of zeg het tegen een vriend van me die Marathons liep en na Corona de trap niet meer op kwam zonder uit te rusten en nu negen maanden later nog steeds hinder ondervind.

Covid 19 is niet een griepje. Mogelijk is de mortaliteit vergelijkbaar maar de (mogelijke) effecten zijn aanzienlijk heftiger met mogelijk blijvend lichamelijk letsel.

Door Tweakers user rickboy333, woensdag 9 december 2020 16:17

bewerkers schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:14:
[...]


Ik ben mensen als u zat die al onze vrijheden willen afpakken omdat zij bang zijn voor een virus wat 99.98% overleeft.
Precies! Ik vind het ook schandalig dat ik geen 250 km/uur mag rijden over de Afsluitdijk. De kans op een ongeluk is toch 0,50% met 250KM/uur als de weg leeg is. Ik vind het ook schandalig dat ik niet in jouw huis mag inbreken en al jouw spullen mag meenemen, het recht van de strakste is een natuurlijk iets van de mens! Oh en ook schandalig dat ik geen vuurwapen mag kopen, volgens de wapenlobby word maar 0,20% van de vuurwapens gebruikt in moorden!

ONZE VRIJHEDEN WORDEN AFGEPAKT WHAAAAAA!!!!1!!1!!!!!!!

Door Tweakers user Anoniem: 733707, woensdag 9 december 2020 17:25

kelwin123 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:21:
Zat? Ja.

Waarom? Door deze crisis is het is mij duidelijk geworden dat het grote geld regeert. Niets anders. Ik doe niet meer mee aan het mondkapjesfascisme.
Jezus, "mondkapjesfascisme"? Zijn waarschijnlijk nog genoeg Nederlanders die de Tweede Wereldoorlog en dus echt fascisme hebben meegemaakt die jou een flinke draai om de oren zou geven. Wat ben je toch een gevoelig uniek sneeuwvlokje zeg.

[Reactie gewijzigd op woensdag 9 december 2020 17:25]


Door Tweakers user kelwin123, woensdag 9 december 2020 19:18

TechandMusic schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:25:
[...]

Jezus, "mondkapjesfascisme"? Zijn waarschijnlijk nog genoeg Nederlanders die de Tweede Wereldoorlog en dus echt fascisme hebben meegemaakt die jou een flinke draai om de oren zou geven. Wat ben je toch een gevoelig uniek sneeuwvlokje zeg.
Ach gut. Wat een boomer reactie ;( Niet-medische mondkapjes werken niet.

Door Tweakers user Blue-eagle, woensdag 9 december 2020 19:26

Ach, mensen met nul kennis van zaken en geen enkel talent voor logisch denken. Mensen die nog nooit bekend hebben gestaan als de slimste persoon in een kamer, ongeacht welke kamer.

Deze mensen zijn redelijk makkelijk te herkennen aan hun vele spellingsfouten en gebrek aan betrouwbare, reproduceerbare bewijsvoering.

Correctie:

Ach mensen met nul........... Kennis van zaken. Geen enkel talent voor logisch denken mensen die. Nog, nooit, bekend hebben, gestaan als. De slimste. Persoon? In een kamer!!!!!!!!!!!!!! Ongeacht welke, kamer!!11

Deze, mensen, zijn redelijk... makkelijk, te herkennen! Aan hun vele?? Spellingsfouten en gebrek aan betrouw-bare! Reproduceerbare, bewijsvoering.

Door Tweakers user pedorus, woensdag 9 december 2020 20:04

himlims_ schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:45:
babbelen over filmpje maar daarvan de link niet plaatsen :?
https://www.rtlxl.nl/prog...17-38dd-bb71-332fdb84fe04 op 13:09

Het plan is https://www.herstel-nl.nl/
of op https://crisislab.nl/oproep-voor-een-rationeel-coronabeleid/

Ik vind het eigenlijk steeds fascinerender worden, deze angstcrisis. Eerst mensen bang maken met vrij kleine kansen en een vaccin als enige oplossing schetsen. Dan willen mensen het vaccin ook niet, want ook het vaccin heeft een kleine kans op bijwerkingen. Slechts een derde van het zorgpersoneel wil het vaccin.. Hoe kosten en baten volledig mis gaan. Ook de risicogroep beschermen we nauwelijks extra. Laten we ook vooral niet verklappen dat er dingen bestaan als weerstand, vitamine D, ventilatie, broomhexine hcl, quercetine, zink, vitamine C, melatonine en ivermectine die waarschijnlijk de crisis kunnen oplossen.. Allemaal middelen waar beter bewijs voor lijkt te zijn dan mondkapjes, die we natuurlijk wel verplichten..

Door Tweakers user bewerkers, woensdag 9 december 2020 21:21

rickboy333 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:17:
[...]


Precies! Ik vind het ook schandalig dat ik geen 250 km/uur mag rijden over de Afsluitdijk. De kans op een ongeluk is toch 0,50% met 250KM/uur als de weg leeg is. Ik vind het ook schandalig dat ik niet in jouw huis mag inbreken en al jouw spullen mag meenemen, het recht van de strakste is een natuurlijk iets van de mens! Oh en ook schandalig dat ik geen vuurwapen mag kopen, volgens de wapenlobby word maar 0,20% van de vuurwapens gebruikt in moorden!

ONZE VRIJHEDEN WORDEN AFGEPAKT WHAAAAAA!!!!1!!1!!!!!!!
Slechte analogie. Het virus is alleen potentieel dodelijk als je het krijgt. Niet een masker dragen betekend nog niet dat je het krijgt.

Door Tweakers user bewerkers, woensdag 9 december 2020 21:25

Gormenghast schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:05:
[...]


Vertel dat maar even tegen mijn manager die drie kennissen (waarvan twee onder de vijftig) aan Covid 19 heeft verloren. Of tegen een andere collega die twee weken op de intensive care heeft gelegen en het ternauwernood overleeft heeft. Of zeg het tegen een vriend van me die Marathons liep en na Corona de trap niet meer op kwam zonder uit te rusten en nu negen maanden later nog steeds hinder ondervind.

Covid 19 is niet een griepje. Mogelijk is de mortaliteit vergelijkbaar maar de (mogelijke) effecten zijn aanzienlijk heftiger met mogelijk blijvend lichamelijk letsel.
Ok. Ik zal het tegen hem of haar zeggen. Geef zijn of haar contactgegevens maar. In heel Nederland zijn, volgens het RIVM, maar 85 mensen onder de 70 puur aan Corona overleden. Die mensen hadden waarschijnlijk één of meerdere chronische ziekten of hadden hartstikke pech. Ook de griep kan blijvend letsel hebben. Dat vergeten mensen vaak. Griep is ook niet niks. Maar dat accepteren mensen wel.

Door Tweakers user bewerkers, woensdag 9 december 2020 21:31

NightFox89 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:51:
[...]


Ik ben net zo blij dat jij het niet voor het zeggen hebt, dan zouden we hier Amerikaanse taferelen hebben en hadden we nog veel meer doden.
Amerika heeft 50 staten. Daarvan doen het 14 staten beter en 36 staten slechter dan Nederland. En 30 staten doen het meer dan een 25% slechter. Staten met de strengste maatregelen hebben ook de meeste doden gehad. Uw argument gaat dus niet op. U kunt beter spreken over Belgische taferelen. Die heeft het hoogste sterftecijfer van de wereld.

Door Tweakers user bewerkers, woensdag 9 december 2020 21:34

falconhunter schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:44:
[...]


Wat een giftige en domme reactie. We kunnen slechts hopen dat je absoluut geen contact hebt met kwestbare mensen want jouw 'mening' kan voor hen dodelijk zijn.

Of je bent gewoon een trol, dat kan ook.
Wat ik zeg is 100% waar. Gebaseerd op officiële data van het RIVM, CDC, WHO en de laatste wetenschappelijke onderzoeken. Maar omdat ik niet ultralinks ben (zoals het grootste deel van tweakers) ben ik ineens een trol? Wat een onzin.

Door Tweakers user Krylinck, donderdag 10 december 2020 01:48

bewerkers schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:34:
[...]

Wat ik zeg is 100% waar. Gebaseerd op officiële data van het RIVM, CDC, WHO en de laatste wetenschappelijke onderzoeken. Maar omdat ik niet ultralinks ben (zoals het grootste deel van tweakers) ben ik ineens een trol? Wat een onzin.
Ja man. Ben echt super ultra links, peace out ✌️
Ik ga enkel even in op je "ziekenhuizen staan leeg"-opmerking. In de rest heb ik geen zin op dit tijdstip en ik besef me maar al te goed dat de mening van de meeste mensen niet te veranderen is.

Ik ben arts in een groot academisch centrum, betrokken bij de klinische zorg in de eerste fase en nu vooral bij de plaatsing van coronapatiënten in de regio. Daarmee weet ik dus hoeveel mensen er precies, real-time, zijn opgenomen met COVID in heel onze regio en kan ik dat ook checken op de vloer als ik dat niet zou geloven. En het is heel simpel. De ziekenhuizen zijn alles behalve leeg. De standaardzorg piept en kraakt onder de huidige situatie en mijn eigen wetenschappelijke studie is een half jaar uitgelopen omdat onze geplande patiënten geen open hartoperatie meer konden ondergaan vanwege de drukte op de IC.

Dus wat beweer je precies ook alweer?

Door Tweakers user bewerkers, donderdag 10 december 2020 08:54

Krylinck schreef op donderdag 10 december 2020 @ 01:48:
[...]


Ja man. Ben echt super ultra links, peace out ✌️
Ik ga enkel even in op je "ziekenhuizen staan leeg"-opmerking. In de rest heb ik geen zin op dit tijdstip en ik besef me maar al te goed dat de mening van de meeste mensen niet te veranderen is.

Ik ben arts in een groot academisch centrum, betrokken bij de klinische zorg in de eerste fase en nu vooral bij de plaatsing van coronapatiënten in de regio. Daarmee weet ik dus hoeveel mensen er precies, real-time, zijn opgenomen met COVID in heel onze regio en kan ik dat ook checken op de vloer als ik dat niet zou geloven. En het is heel simpel. De ziekenhuizen zijn alles behalve leeg. De standaardzorg piept en kraakt onder de huidige situatie en mijn eigen wetenschappelijke studie is een half jaar uitgelopen omdat onze geplande patiënten geen open hartoperatie meer konden ondergaan vanwege de drukte op de IC.

Dus wat beweer je precies ook alweer?
Misschien zijn in uw ziekenhuis alle IC-bedden vol. Ik zeg ook niet dat alle ziekenhuizen lege IC plekken hebben. Maar dat er zat lege plekken over in Nederland. Er zijn 1700 IC plekken in Nederland, hiervan zijn er momenteel 1.025 bezet, waarvan 476 door coronapatienten. Het probleem met de zorg is dat er teveel bezuinigd is.
Bronnen:
https://www.rijksoverheid...-covid-19/zorg/ic-plekken
https://allecijfers.nl/ni...-corona-virus-en-covid19/

Door Tweakers user Krylinck, donderdag 10 december 2020 10:11

Die 1700 is een absoluut maximum na twee keer opschalen. Voor de crisis waren er 1150 IC-bedden en (vooral) het aantal IC-verpleegkundigen is niet ineens magisch gegroeid. Dus we zitten wel degelijk landelijk aan het maximum. Ik kan jou vragen om een paar maanden 150% te werken en wellicht vind ik voor een korte periode hulp voor je uit onverwachte hoek. Zo ging het tijdens de eerste golf. Maar denk je dat dat een stabiele situatie is die jaren vol te houden is?

De discussie over geld is een hele andere. Persoonlijk vind ik dat het anders mag, maar is het niet een links gedachtengoed waar je juist zo tegen bent om meer geld voor de zorg uit te trekken? Het landelijk budget voor de zorg is immer groeiende, komt intussen al boven de 100 miljard per jaar en is daarmee boven de 20% van het BBP. Meer dan in de meeste landen om ons heen.

[Reactie gewijzigd op donderdag 10 december 2020 10:14]


Door Tweakers user stuiterveer, donderdag 10 december 2020 10:29

bewerkers schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:27:
[...]


Men kan altijd met enge anekdotes komen, maar dat maakt het niet een statistisch gevaarlijk virus. (..) Inmiddels hebben 2 mensen in mijn omgeving het gehad. Eentje kan momenteel niet ruiken (erg vervelend met thanksgiving), de ander had geen symptomen.
De ironie. Anekdotisch bewijs afwijzen (wat zo slecht nog niet is), en dan zelf met anekdotes komen. "Maar 2 mensen in mijn omgeving hebben het gehad en zijn niet doodgegaan, dus het is zo erg niet". Helemaal top joh. En dan ook nog eens aankomen met:
Onder de 70 jaar is het veel minder dodelijk dan de griep.
Oh ja, dus voor een bepaalde groep mensen is het minder erg dan een griep, dat wil zeggen dat het überhaupt minder erg dan een griep is natuurlijk.
Ziekenhuizen staan leeg.
Doe me een plezier: loop naar een verpleger toe en zeg hetzelfde tegen die persoon. Wat je hier claimt is respectloos tegenover zorgmedewerkers die zich op dit moment te pletter werken om alles draaiende te houden.
bewerkers schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:25:
[...]


volgens het RIVM, maar 85 mensen onder de 70 puur aan Corona overleden. Die mensen hadden waarschijnlijk één of meerdere chronische ziekten of hadden hartstikke pech.
Dat is juist ook het probleem van het virus, het heeft (desastreus) effect zodra je al een aandoening hebt, zelfs als je met je andere aandoening normaal door het leven kan. Het is een gevaarlijk virus zodra je immuunsysteem is aangetast, en er zijn veel mensen die nog niet weten dat ze met een aandoening rondlopen.

Serieus mensen, terwijl jullie zitten te zeiken over de regels kunnen jullie ook daadwerkelijk enkele weken volledig doen wat er gezegd wordt zodat alles verder over kan waaien. Maar neeuuuuuhhhhh, zo erg is het allemaal niet, Rutte moet zich niet zo aanstellen, we doen zelf wel wat we willen. Dit soort shit is waarom het zich zo lang voortsleept.

Door Tweakers user mk1992, donderdag 10 december 2020 10:50

Ach jee, een blogger met een mening.
Proficiat, blijkbaar heeft niemand in jouw omgeving iets opgelopen.
Is helaas geen vrijbrief om dan maar je eigen conclusies te trekken en te ageren tegen dingen die je 'niet zo leuk' vindt.

Door Tweakers user Skyrunner, donderdag 10 december 2020 10:59

Ben meer het gemiep van vermeende "experts" over het coronabeleid zat, laat staan de meute en hun beroving van vrijheid/grondrecht gereutel.

Onze overheid heeft een gigantische uitdaging op haar bord liggen en zolang dat niet voor jou het geval is denk ik, in alle bescheidenheid, dat het wel iets genuanceerder mag allemaal. En dat mensen als Willem Engel best wel eens iets strenger op de vingers getikt mogen worden.

Door Tweakers user pedorus, donderdag 10 december 2020 12:54

mk1992 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:50:
Ach jee, een blogger met een mening.
Het gaat over https://www.herstel-nl.nl/ . Dat is een manifest van hoogleraren op het gebied van economie en gezondheidszorg. Wellicht de beste experts die we hebben als Nederland als we meer dan 100 miljard gaan verschuiven.

Door Tweakers user Baklap-XD, donderdag 10 december 2020 22:49

Ik ben het beleid ook helemaal zat. Het is stupide, hysteriach, kortzichtig en desatreus voor de econonie.

Als we de IC bedden hadden verdrievoudigd vamaf maart met spoed hadden we nu ruim overcapaciteit gehad. Hadden we makkelijk alles open kunnen laten. Dit had zo veel beter geweest en zo veel minder geld gekost.

Daarnaast voor een ziekte die maar voor minder dan 0,2% dodelijk is en zelfs minder doden heeft veroorzaakt dan de griep in 2018.

Als je daarnaast ziet wat een internationaal gecordineerde aanval er gepleegd wordt op onze vrijheden door Big Tech, Big Pharma, Globalisten en de EU die het uitbuit om meer geld uit onze zak te kloppen en meer macht naar zich toe te trekken.

Mondkapjes die geen enkel nut hebben, 1,5 meter dat geen zin heeft.

Ik vind dit de grootste bullshit ooit. Het is wereldwijde coup deze Corona Hoax

Door Tweakers user bewerkers, vrijdag 11 december 2020 09:42

Krylinck schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:11:
De discussie over geld is een hele andere. Persoonlijk vind ik dat het anders mag, maar is het niet een links gedachtengoed waar je juist zo tegen bent om meer geld voor de zorg uit te trekken?
U noemt 1150 bedden, maar dat is nog steeds meer dan 1.025. Dus het is nog niet vol. Het zou nog minder bezet zijn als de zorg zich niet massaal tegen HCQ hadden gekeerd vanwege Trump derangement syndrome. Dat de blinde haat voor een politicus in een ander land ervoor kan zorgen dat je de eed van Hippocrates overtreed is onacceptabel.
Verder is Nederland een extreem links land. Kijk maar naar de grondwet. De overheid heeft teveel taken. Elk instituut is verslaaft aan subsidies. Een markt-gebaseerd zorgstelsel zou stukken beter werken. Maar nu is het een soort hybride monster wat nooit optimaal kan functioneren. Bezuinigen maakt iets niet ineens een markt-gebaseerd systeem.
stuiterveer schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:29:
[...]


De ironie. Anekdotisch bewijs afwijzen (wat zo slecht nog niet is), en dan zelf met anekdotes komen. "Maar 2 mensen in mijn omgeving hebben het gehad en zijn niet doodgegaan, dus het is zo erg niet". Helemaal top joh. En dan ook nog eens aankomen met:


[...]


Oh ja, dus voor een bepaalde groep mensen is het minder erg dan een griep, dat wil zeggen dat het überhaupt minder erg dan een griep is natuurlijk.
Die anekdotes waren een reactie op iemand anders die met anekdotes kwam (die kende iemand die 2 mensen kenden die overleden waren). Dit was mijn tegen-anekdote. Er zijn zat mensen die nooit van corona gehoord zouden hebben als het nieuws er niet zo verzadigd van was. Er is niks van te zien. Van alle mensen op de hele wereld die ik ken zijn er maar 2 mensen die het gehad hebben. Ik ken zelfs niemand die iemand kent die is overleden er aan. Het is erg zeldzaam. In Nederland zijn er minder mensen overleden aan Corona dan in een zwaar griepseizoen. Er is ook nauwelijks oversterfte.
stuiterveer schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:29:

Doe me een plezier: loop naar een verpleger toe en zeg hetzelfde tegen die persoon. Wat je hier claimt is respectloos tegenover zorgmedewerkers die zich op dit moment te pletter werken om alles draaiende te houden.


[...]


Dat is juist ook het probleem van het virus, het heeft (desastreus) effect zodra je al een aandoening hebt, zelfs als je met je andere aandoening normaal door het leven kan. Het is een gevaarlijk virus zodra je immuunsysteem is aangetast, en er zijn veel mensen die nog niet weten dat ze met een aandoening rondlopen.

Serieus mensen, terwijl jullie zitten te zeiken over de regels kunnen jullie ook daadwerkelijk enkele weken volledig doen wat er gezegd wordt zodat alles verder over kan waaien. Maar neeuuuuuhhhhh, zo erg is het allemaal niet, Rutte moet zich niet zo aanstellen, we doen zelf wel wat we willen. Dit soort shit is waarom het zich zo lang voortsleept.
Mensen kiezen er zelf voor om in de zorg te werken. Daar heb ik respect voor. Waar ik geen respect voor heb is dat ze niet-werkende maatregelen afdwingen door zich zielig op te stellen.

Er zijn inderdaad veel ongezonde mensen. Waarom stimuleert de overheid dan niet om aan onze gezondheid te werken? De overheid doet het omgekeerde! Ik ben geen complotdenker, maar de overheid heeft letterlijk bewezen geneesmiddelen verboden (HCQ, vitamine D(wanneer geadverteerd als helpend tegen corona)) en heeft sportscholen gesloten!

Enkele weken aan de regels houden? We zijn nu bijna een jaar verder. We hebben maanden lang ons aan de regels gehouden. De maatregelen werken gewoon niet. Dat blijkt ook uit recente onderzoeken.

Door Tweakers user JT, vrijdag 11 december 2020 10:08

Jeetje wat een troll, gemeend falen van het beleid in Nederland afschuiven op het gebrek aan Trumplovers die blind volgenin plaats van onderzoek afwachten :D Ik zie ook echt heel veel claims maar ik zie 0 directe verwijzingen naar bronnen. Riekt naar "alternative facts" van de planeet met het vliegende pizzamonster.

Door Tweakers user bewerkers, vrijdag 11 december 2020 10:26

JT schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:08:
Jeetje wat een troll, gemeend falen van het beleid in Nederland afschuiven op het gebrek aan Trumplovers die blind volgenin plaats van onderzoek afwachten :D Ik zie ook echt heel veel claims maar ik zie 0 directe verwijzingen naar bronnen. Riekt naar "alternative facts" van de planeet met het vliegende pizzamonster.
Waar heb ik gezegd dat er te weinig Trumplovers zijn? Ben het er wel mee eens, maar heb het niet gezegd. Nederland kan wel een nationalist zoals Trump gebruiken in plaats van een Oikofobe en corrupte carrière politicus.

Bron van de 85 doden onder de 70 in heel Nederland: wekelijks rapport van RIVM.
Bronnen dat maskers niet werken: Hugo de Jonge, Dr. Fauci, de studie uit Denemarken, etc.
Bron dat HCQ cocktail werkt: bij vroeg toedienen heeft het significant effect of IC opnames en sterfte blijkt uit overgroot merendeel van studies. De studies die zeggen dat het niet werkt zijn allemaal in een laat stadium toegepast. Dat het zelfs gevaarlijk zou zijn is nep-nieuws. Het is al 50 jaar lang een vellig en essentieel medicijn.

Door Tweakers user JT, vrijdag 11 december 2020 12:10

Je zegt dat mensen en instanties het gezegd hebben. Maar ik zie nog steeds geen verwijzingen naar waar dit te zien of te lezen is. Tot die tijd blijft wat je zegt niks meer dan dat, iets dat je zegt maar niet onderbouwd is. Ik kan ook zeggen dat Trump heeft gezegd dat zijn ultieme doel is om maximale verdeeldheid te zaaien in opdracht van Rusland. Neem je dat zo van mij aan of wil je de daadwerkelijke bron zien? Juist.

Overigens is Hugo de Jonge bepaald geen inhoudelijke zorgautoriteit.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 december 2020 12:11]


Door Tweakers user Jerie, vrijdag 11 december 2020 12:41

Bent u, het huidige Corona beleid ook zo zat?
Nee.

Door Tweakers user ExtendedCaesar, vrijdag 11 december 2020 14:54

Nee.

En dan andere mensen nog infantiel noemen ook. Check je tekst eens man. Ziet er niet bepaald Nederlands uit.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 december 2020 14:56]


Door Tweakers user stuiterveer, vrijdag 11 december 2020 17:50

bewerkers schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:42:
[...]
Enkele weken aan de regels houden? We zijn nu bijna een jaar verder. We hebben maanden lang ons aan de regels gehouden. De maatregelen werken gewoon niet. Dat blijkt ook uit recente onderzoeken.
Wij hebben maandenlang laks gedaan. Mensen gingen nog altijd gezellig overal op de koffie etcetera, en toen de cijfers enigszins daalden werd nog minder opgelet tot de maatregelen verder aangescherpt werden. En ondertussen wel afgeven op de regering die op dit moment een middenweg probeert te vinden tussen streng zijn en vrijheden laten behouden.

Mensen bewijzen keer op keer dat ze niet zelf verantwoordelijk kunnen omgaan met een situatie als deze. Ik ben daarom de maatregelen verre van zat, ik ben juist de lakse houdingen zat. Als mensen, en dan bedoel ik iedereen, zich daadwerkelijk enkele weken aan de regels houden is het sneller voorbij dan hoe lang het zich ondertussen al voort heeft gesleept.

Door Tweakers user pedorus, vrijdag 11 december 2020 19:36

Hoe zorgt het ervoor dat het sneller voorbij is als iedereen zich aan de regels houdt? Volgens mij bouwen we dan minder groepsimmuniteit op, dus duurt het juist langer.. (Los van of dat een goed idee is.)

Verder is dat een soort hopen op een wonder wat niet gaat gebeuren, https://www.herstel-nl.nl/ is een fatsoenlijk manifest dat onze jeugd recht doet.

Door Tweakers user bewerkers, vrijdag 11 december 2020 20:20

pedorus schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:36:
Hoe zorgt het ervoor dat het sneller voorbij is als iedereen zich aan de regels houdt? Volgens mij bouwen we dan minder groepsimmuniteit op, dus duurt het juist langer.. (Los van of dat een goed idee is.)

Verder is dat een soort hopen op een wonder wat niet gaat gebeuren, https://www.herstel-nl.nl/ is een fatsoenlijk manifest dat onze jeugd recht doet.
Je slaat de spijker op de kop. Sommigen willen een lockdown totdat het geneesmiddel tegen sterfelijkheid is gevonden.

Door Tweakers user Krylinck, zaterdag 12 december 2020 00:05

Kortte je hydroxychloroquine nu echt af als HCQ? Okee. Bijzonder. Over het gebrek aan effectiviteit is inmiddels voldoende gepubliceerd, maar ik zou de laatste zijn die je tegenhoudt het te nemen als je er dusdanig in gelooft. Idem wat betreft de stokpaardjes van pedorus. Wel ga ik deze discussie verlaten, want er is sprake van tunnelvisie op basis van niet-wetenschappelijke aannames en daar zaken tegenover stellen is onmogelijk.

Door Tweakers user pedorus, zaterdag 12 december 2020 10:09

https://www.herstel-nl.nl/ komt eigenlijk van de poster van dit blog, zonder dit blog had ik er niet eens van af geweten. Voor een wetenschappelijke onderbouwing van oa ivermectine zie oa https://www.evms.edu/medi...are_COVID-19_Protocol.pdf
Voor een emotioneel filmpje van een van de veelgeciteerde wetenschappers daarover zie https://www.youtube.com/watch?v=Tq8SXOBy-4w
Als je het druk hebt, dan moet je slimmer werken, niet doorgaan met wat overduidelijk niet werkt. Als je blijft doen wat je deed, krijg je wat je kreeg. In plaats van op de IC moet het gevecht tegen dit virus al in de thuissituatie plaatsvinden.

Verder veel sterkte met je eigen studie, op deze manier voorspel ik helaas meer uitstel.

Door Tweakers user Krylinck, zaterdag 12 december 2020 10:14

De inclusie is inmiddels al rond, hoor.

Door Tweakers user pedorus, zaterdag 12 december 2020 14:04

Mooi, alleen maar positief nieuws. Geen verder uitstel, en voor corona blijken waarschijnlijk toch gewoon goedkope, wetenschappelijk onderbouwde middelen te bestaan.

Door Tweakers user bewerkers, zaterdag 12 december 2020 18:54

De overheid is nu echt op z'n Orwells de taal aan het manipuleren: https://www.rijksoverheid...eling-verhaallijn-en-toon

Door Tweakers user Anoniem: 310408, zaterdag 12 december 2020 19:35

Geweldig hoe veel tweakers websites weten te vinden die hun gelijk bewijzen.
Wie had dat gedacht.

Door Tweakers user Anoniem: 310408, zaterdag 12 december 2020 20:27

Geweldig hoe veel tweakers websites weten te vinden die hun gelijk bewijzen.
Wie had dat gedacht?

Overigens opvallend dat een blog als deze door Tweakers doorgelaten word omdat de meeste grote sites dit soort dingen op dit moment verwijderen als er geen zeer afdoende onderbouwing is.

Mijn persoonlijke achtergrond voor deze reactie....
  • Twee tantes overleden aan corona
  • Vier andere (!) familieleden opgenomen, gelukkig goed gekomen
  • Zelf corona gehad en op het nippertje opname vermeden, maar ben nog nooit zo ziek geweest
Persoonlijk ben ik spuugziek van 15 jarigen die zeggen dat het gewoon een griep is en google gebruiken om hun argumenten kracht bij te zeggen. In de VS gaan er per dag meer mensen aan Corna dood dan aan de 9-11 aanslagen en meer dan er per 6 weken normalitair dood gaan door wintergriep.

Maar goed, ze vinden altijd wel een site door een malloot gemaakt die zegt dat 7000 doden per dag absoluut niet iets is om je zorgen over te maken. Tot het je oma is.

Door Tweakers user bewerkers, zaterdag 12 december 2020 20:53

falconhunter schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:27:

Persoonlijk ben ik spuugziek van 15 jarigen die zeggen dat het gewoon een griep is en google gebruiken om hun argumenten kracht bij te zeggen. In de VS gaan er per dag meer mensen aan Corna dood dan aan de 9-11 aanslagen en meer dan er per 6 weken normalitair dood gaan door wintergriep.
Het is voor de meeste mensen gewoon een griepje. Voor anderen een heftig griepje en voor de ergste ziekenhuisopname of dood. De uitzonderlijke gevallen krijgen de meeste aandacht. Onder de 70 is het minder dodelijk dan de griep, boven de 70 ietsje meer. Onder de 70 zijn er slechts 85 in heel het land overleden aan Corona alleen. Uw anekdotes betreffen waarschijnlijk oude en ongezonde mensen met één of meerdere achterliggende ziektes. Rationeel beleid is dan ook ouderen en zwakken beschermen en jonge en gezonde mensen hun vrijheid geven. Zo bereik je groepsimmuniteit.

Door Tweakers user wkleunen, zondag 13 december 2020 09:51

Rationeel beleid is dan ook ouderen en zwakken beschermen en jonge en gezonde mensen hun vrijheid geven. Zo bereik je groepsimmuniteit.
Ligt wel de hele economie in no-time plat. 1 uitbraak van corona onder je werknemers en iedereen ligt ziek thuis. Voor veel bedrijven is het fataal als ze enkele weken gewoon hun activiteiten moeten staken. Uitbraak onder leraren op een basisschool, hele school dicht, kinderen thuis, ouders kunnen niet werken.

Het gaat niet alleen om wie er dood gaat, maar ook dat mensen dus massaal ziek worden als je niks doet.

[Reactie gewijzigd op zondag 13 december 2020 09:54]


Door Tweakers user wkleunen, zondag 13 december 2020 09:52

-

[Reactie gewijzigd op zondag 13 december 2020 09:54]


Door Tweakers user bewerkers, zondag 13 december 2020 10:13

wkleunen schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:51:
[...]


Ligt wel de hele economie in no-time plat. 1 uitbraak van corona onder je werknemers en iedereen ligt ziek thuis. Voor veel bedrijven is het fataal als ze enkele weken gewoon hun activiteiten moeten staken. Uitbraak onder leraren op een basisschool, hele school dicht, kinderen thuis, ouders kunnen niet werken.

Het gaat niet alleen om wie er dood gaat, maar ook dat mensen dus massaal ziek worden als je niks doet.
Alsof de lockdowns geen economische schade veroorzaken. En voor elk procent afname in economische groei gaan er tienduizenden mensen dood. En de maatregelen zelf veroorzaken ook vele doden. Niks doen is het beste voor de overheid.

Door Tweakers user wkleunen, zondag 13 december 2020 13:47

Alsof de lockdowns geen economische schade veroorzaken. En voor elk procent afname in economische groei gaan er tienduizenden mensen dood. En de maatregelen zelf veroorzaken ook vele doden. Niks doen is het beste voor de overheid.
Ik denk dat je echt totaal geen besef hebt hoe MKB in Nederland werkt. Veel ondernemers hebben al moeite met opvangen als 1 werknemer ziek wordt. Neem een winkel in de binnenstad. Stel je neemt echt geen enkele maatregel. Klanten lopen de winkel in en uit en je personeel wordt echt om de haverklap ziek. Tot je op bepaald moment gedwongen wordt om gewoon je winkel maar tijdelijk te sluiten want je krijgt gewoon je winkel niet bemand. Bovendien gaan werknemers echt steigeren als er mensen links en rechts maar ziek worden. Daar kun je die werkgever toch niet mee opzadelen, dan moet je als overheid gewoon de lijnen uitzetten voor alle winkels in Nederland. Je krijgt gewoon echt rellen als werkgevers werknemers gaan dwingen op locatie te werken met de kans dat werknemers ziek worden. Dat gebeurt nu al, terwijl er gewoon maatregelen zijn.

Door Tweakers user wkleunen, zondag 13 december 2020 14:06

Waarom denk je dat winkels met plastic schermen werken ? De overheid heeft nooit gezegd dat er plastic schermen geplaatst moeten worden.

Door Tweakers user bewerkers, zondag 13 december 2020 14:25

wkleunen schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:47:
[...]


Ik denk dat je echt totaal geen besef hebt hoe MKB in Nederland werkt. Veel ondernemers hebben al moeite met opvangen als 1 werknemer ziek wordt. Neem een winkel in de binnenstad. Stel je neemt echt geen enkele maatregel. Klanten lopen de winkel in en uit en je personeel wordt echt om de haverklap ziek. Tot je op bepaald moment gedwongen wordt om gewoon je winkel maar tijdelijk te sluiten want je krijgt gewoon je winkel niet bemand. Bovendien gaan werknemers echt steigeren als er mensen links en rechts maar ziek worden. Daar kun je die werkgever toch niet mee opzadelen, dan moet je als overheid gewoon de lijnen uitzetten voor alle winkels in Nederland. Je krijgt gewoon echt rellen als werkgevers werknemers gaan dwingen op locatie te werken met de kans dat werknemers ziek worden. Dat gebeurt nu al, terwijl er gewoon maatregelen zijn.
Heeft u enig bewijs dat de door de overheid opgedrongen maatregelen werken? Analyse van het aantal besmettingen in relatie tot lockdowns en maskers tonen aan dat ze geen enkel effect hebben. Niks. Nul.
https://www.facebook.com/linda.xa.7/videos/3502702203170104/
wkleunen schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:06:
Waarom denk je dat winkels met plastic schermen werken ? De overheid heeft nooit gezegd dat er plastic schermen geplaatst moeten worden.
Omdat mensen zelf verantwoordelijkheid kunnen nemen en de overheid niet nodig hebben. Niet dat die schermen werken, maar maskers werken ook niet.

Door Tweakers user wkleunen, zondag 13 december 2020 21:15

En wat dan als jij vindt dat je verantwoordelijkheid zou moeten zijn om thuis te blijven, en je werkgever vindt van niet ? En je werkgever neemt geen enkele maatregel, want zijn verantwoordelijkheid zegt, is niet nodig. En jij denk daar anders over ?

Toch maar thuis blijven en baan verliezen of gaan werken ? Lekker zij aan zij met je collegas waar al paar corona gevallen tussen zitten.

Dat is geen verantwoordelijkheid maar een voorrecht voor mensen die dat kunnen maken bij hun baas.

[Reactie gewijzigd op zondag 13 december 2020 21:24]


Door Tweakers user wkleunen, zondag 13 december 2020 21:32

Politiek is ook geen wetenschap. De overheid zei ook in het begin dat maskers niet nodig zijn, maar er is een maatschappelijke wens om die regels in te voeren. De overheid volgt dan, om ook rust te bewaren in het land.

Door Tweakers user bewerkers, maandag 14 december 2020 10:16

wkleunen schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:32:
Politiek is ook geen wetenschap. De overheid zei ook in het begin dat maskers niet nodig zijn, maar er is een maatschappelijke wens om die regels in te voeren. De overheid volgt dan, om ook rust te bewaren in het land.
Iedereen was vrij om maskers te dragen als ze dat wilden, daar was geen wet voor nodig. Toen stapte de overheid toch in en verbood N95 maskers voor het volk. De overheid heeft dus exact het omgekeerde gedaan van wat logisch is. Ik ben geen complot denker, maar je zou haast denken dat ze ons aan het testen zijn.
wkleunen schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:15:
En wat dan als jij vindt dat je verantwoordelijkheid zou moeten zijn om thuis te blijven, en je werkgever vindt van niet ? En je werkgever neemt geen enkele maatregel, want zijn verantwoordelijkheid zegt, is niet nodig. En jij denk daar anders over ?

Toch maar thuis blijven en baan verliezen of gaan werken ? Lekker zij aan zij met je collegas waar al paar corona gevallen tussen zitten.

Dat is geen verantwoordelijkheid maar een voorrecht voor mensen die dat kunnen maken bij hun baas.
Dat is een heel goed punt. Een oplossing daarvoor is werkgevers verplichten, waar mogelijk, werknemers de keuze te geven om thuis te kunnen werken. Op werkvloer maskers optioneel. Vrijheid en keuze in plaats van dwang en tirannie. Is niet zo moeilijk.

Door Tweakers user killercow, maandag 14 december 2020 11:20

bewerkers schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:08:
[...]


Ik ben blij dat u niet in de politiek zit zeg. Niemand verpest het voor anderen door geen maskers te dragen. Maskers, lockdowns en social distancing werken niet. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen gezondheid, niet die van anderen. Het is belachelijk dat grondrechten worden geschonden vanwege een virus die minder dodelijk is dan de griep. Mensen als u zijn het echte virus.
Top, dan ga ik weer gas langs basisscholen racen.
Die gezondheid van die kids, who cares, niet mijn verantwoordelijkheid volgens 'bewerkers'.

Asociale idioot die je bent.

Door Tweakers user Tsurany, maandag 14 december 2020 13:36

pedorus schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:36:
Hoe zorgt het ervoor dat het sneller voorbij is als iedereen zich aan de regels houdt? Volgens mij bouwen we dan minder groepsimmuniteit op, dus duurt het juist langer.. (Los van of dat een goed idee is.)

Verder is dat een soort hopen op een wonder wat niet gaat gebeuren, https://www.herstel-nl.nl/ is een fatsoenlijk manifest dat onze jeugd recht doet.
Als je naar de deelnemers van dat manifest kijkt dan zijn dat er 15 in totaal. Daar staan een aantal mensen op waarvan de geloofwaardigheid discutabel is. Heeft een psychiater echt de kennis om hier een inschatting over te maken? En dan staan er een aantal mensen bij die bij een commercieel bedrijf werken. Op basis waarvan kunnen wij aannemen dat ze de juiste kennis hebben?

En dan is het hele manifest niet cijfermatig onderbouwd. In de FAQ zijn wel wat onderzoeken genoemd maar ik had eigenlijk iets meer verwacht, zeker van een hoogleraar mag je verwachten dat hij elk argument kan onderbouwen.

En als je dat manifest doorleest zeggen ze eigenlijk dat er een beleid gevormd moet worden op basis van modellen en kaders die nog uitgewerkt moeten worden. Met andere woorden, erg concreet is het niet.

Door Tweakers user bewerkers, maandag 14 december 2020 20:08

killercow schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:20:
[...]

Top, dan ga ik weer gas langs basisscholen racen.
Die gezondheid van die kids, who cares, niet mijn verantwoordelijkheid volgens 'bewerkers'.

Asociale idioot die je bent.
Maskers beschermen anderen niet, alleen uzelf, in theorie, maar alleen n95 maskers doen dat. Maar goed iemand is volgens u asociaal als die buiten in de open lucht als onbesmet persoon gewoon ademt zonder masker. Want dan gaan bejaarden die 10 kilometer verderop wonen dood ofzo. U bent niet wijs.

Door Tweakers user pedorus, dinsdag 15 december 2020 00:44

Tsurany schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:36:
Op basis waarvan kunnen wij aannemen dat ze de juiste kennis hebben?
Coen Teulings is ex CPB. Afgezien van een paar (vrij rechtse) partijen heeft die oa de partijprogramma's doorgerekend en is daarmee vrij bepalend geweest voor kosten-baten analyses in Nederland.

Verder is https://www.herstel-nl.nl/ duidelijk genoeg om te zien dat het huidige beleid niet voldoet aan het manifest. Zo is vandaag besloten om scholen te sluiten, dat heeft volgens http://doi.org/10.1001/jamanetworkopen.2020.28786 oa een daling van de levensverwachting tot gevolg.

Door Tweakers user dr.joep, dinsdag 15 december 2020 04:48

denk dat ze het best redelijk doen.
ben zelf van mening dat de bevolking juist oerdom bezig is kwa shop en bezoekgedrag.
het lijkt wel drukker op straat en in de winkel als vóór corona en ze hebben het een aantal keren lief gevraagt en zijn uit gegaan van gezond verstand die klaarblijkelijk mist.
nu dan toch, aangezien we zo eigenwijs, egoistisch en dom zijn, toch met klem.

en dan maar vingertjes wijzen naar boven, kom nou.
het gebeurt toch echt om ons heen en niet boven ons.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 december 2020 04:49]


Reageren is niet meer mogelijk